Skip to main content
  • Wniosek 300+

    Wniosek 300+

    Program Dobry Start 300+ to wsparcie dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Raz w roku można otrzymać 300 zł na wyprawkę szkolną dziecka, bez względu na dochód rodziny. Świadczenie wpływa na wskazany we wniosku rachunek bankowy. Świadczenie z programu Dobry Start jest zwolnione z opodatkowania, nie podlega też egzekucji, więc komornik nie może zająć tych środków.

    Wnioski mogą składać rodzice uczniów:

    • w wieku do 20 lat,
    • w wieku do 24 lat (w przypadku ucznia z niepełnosprawnością),

    bez względu na dochód rodziny.

    Wniosek o wsparcie należy złożyć do ZUS od 1 lipca do 30 listopada 2022 r. wyłącznie przez Internet za pośrednictwem jednego z trzech kanałów wnioskowania :

     Wniosek składa Rodzic,

    • jeśli dziecko nie mieszka z obojgiem rodziców – wniosek składa ten rodzic, który faktycznie opiekuje się dzieckiem,
    • jeśli dzieckiem opiekuje się równocześnie oboje rodziców, to świadczenie otrzyma ten, kto pierwszy złoży wniosek,
    • gdy drugi rodzic złoży wniosek o świadczenie po innym rodzicu, ZUS ustali, kto sprawuje opiekę na dzieckiem.

    Jeśli wniosek zostanie złożony do końca sierpnia, pieniądze wpłyną najpóźniej 30 września 2022 r.

    Jeśli wniosek zostanie złożony później, ZUS wypłaci świadczenie w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami.

    Ważne
    Jeśli wniosek zostanie złożony za pomocą bankowości elektronicznej Banku lub portalu Emp@tia, to ZUS sprawdzi, czy masz profil na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, czyli w systemie informatycznym ZUS, za pośrednictwem którego można załatwiać sprawy w ZUS przez internet – bez wychodzenia z domu. Jeśli nie – ZUS założy Ci taki profil. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS.

    Po złożeniu wniosku należy sprawdzić czy otrzymaliśmy potwierdzenie złożenia wniosku.

    Jeśli wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną albo portal Emp@tia, to urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku. Wiadomość zostanie wysłana z adresu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

    Wszystkie informacje na temat wniosku i jego można znaleźć na PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje dot. świadczenia w kontekście dziecka, którego dotyczył wniosek) – na swoim profilu na portalu PUE ZUS w zakładce [Ubezpieczony] lub [Świadczeniobiorca] –> [Dobry start] –> [Szczegóły Twoich wniosków].

    Informację o przyznaniu lub odmowie przyznania świadczenia wnioskodawca otrzyma na adres mailowy podany we wniosku oraz w skrzynce odbiorczej profilu wnioskodawcy na PUE ZUS. O przyznaniu świadczenia na każde dziecko przyjdzie oddzielna informacja.
    Informacja o dostarczeniu decyzji na profil na PUE ZUS przyjdzie na adres mailowy, a także na numer telefonu, który został podany we wniosku.

    Jeśli wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia i trzeba:

    • skorygować wniosek – należy złożyć elektronicznie nowy wniosek o świadczenie dobry start z prawidłowymi danymi
    • dołączyć załącznik do wysłanego wniosku – należy zalogować się na profil na portalu PUE ZUS i skorzystać z funkcji [Uzupełnij wniosek], która dostępna jest na portalu w zakładce [Dobry start] – [Szczegóły Twoich wniosków].

    Ważne

    Na portalu PUE ZUS znajdzie się cała korespondencja z ZUS w sprawie Twojego wniosku o świadczenie 300+ (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

    Pomoc w sprawie wniosku można otrzymać:

    Napisz do nas

    Powiatowy Bank Spółdzielczy w Zamościu (Centrala)

    ul. Partyzantów 3A
    22-400 Zamość

    tel.: +48 84 638 54 49
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    NIP: 922-000-64-00
    REGON: 000502049
    KRS: 0000138178
    KOD SWIFT: POLUPLPR

    Powiatowy Bank Spółdzielczy w Zamościu z siedzibą w Zamościu ul. Partyzantów 3a wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000138178 przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 922 000 64 00, REGON 000502049