W Powiatowym Banku Spółdzielczym w Zamościu, obowiązuje „Kodeks etyki - zasady postępowania pracowników Banku”, który ustala obowiązujące w Banku normy i zasady etyki zawodowej, (w tym zasady etyczne związane z kulturą ryzyka) których muszą przestrzegać członkowie organów i wszyscy pracownicy Banku w trakcie pracy lub reprezentując bezpośrednio lub pośrednio Bank wobec osób trzecich.
Zapisy w/w Zasad uwzględniają treść norm zawartych w:
- Kanonie Dobrych Praktyk Rynku Finansowego,
- Kodeksie Etyki Bankowej (Zasady Dobrej Praktyki Bankowej) – przyjętym przez Bank zbiorze zasad postępowania związanych z działalnością banków, które odnoszą się odpowiednio do banków, osób w nich zatrudnionych oraz osób, za których pośrednictwem banki wykonują czynności bankowe,
oraz
- Rekomendacji Komisji Etyki Bankowej przy ZBP o kształtowaniu kultury etycznej w bankach.
Cele wprowadzenia i stosowania niniejszych Zasad jest przede wszystkim:
- poprawa i umocnienie pozytywnego wizerunku Banku w świadomości Klientów,
- budowanie zaufania do instytucji finansowych,
- budowanie trwałych relacji z Klientami,
- budowanie przewagi konkurencyjnej,
- poprawa jakości obsługi Klientów,
- doskonalenie kompetencji pracowników Banku.