-
mojeID
mojeID to usługa bezpiecznego potwierdzania tożsamośći online. Dzięki niej łatwo uruchomisz Profil Zaufany, który służy do potwierdzania tożsamości w systemach administracji elektronicznej. Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.
Dzięki mojeID nie trzeba udawać się np. do urzędu, ubezpieczyciela, dostawcy energii, placówki medycznej czy firmy telekomunikacyjnej, by sfinalizować umowę lub podpisać dokumenty.
mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą własnego komutera lub telefonu pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu i w dogodnym czasie.
Usługa mojeID jest udostępniona przez KIR - Krajową Izbę Rozliczeniową.
Dlaczego warto?
Przydatne informacje
- Potwierdzenie tożsamości – w szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np.: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania
- Logowanie do istniejącego konta
- Autoryzacja operacji
- Usługi publiczne
- Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu, 500+, 300+)
- Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)
- e-Commerce
- Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu)
- Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy
- Energetyka
- Rejestracja wniosku/formularza
- Przedłużenie umowy
- Dostęp do portalu klienta
- Medycyna
- Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych
- Zakup leków przez internet
- Media
- Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo
- Opłacanie abonamentu
- Ubezpieczenia
- Sprzedaż polisy przez internet
- Odnowienie polisy (Direct)
Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.
Aby skorzystać z mojeID, wystarczy na stronie internetowej dostawcy usługi lub urzędu, którzy udostępniają tę metodę potwierdzania tożsamości, wybrać opcję logowania lub potwierdzania tożsamości z mojeID. Po kliknięciu odpowiedniego przycisku/linku, wyświetlą się ikony dostawców tożsamości – m.in. banków. Użytkownik wybiera bank, z którym chce potwierdzić tożsamość lub przekazać dane, a następnie zostaje przekierowany na stronę banku i tam wprowadza swój login i hasło. Po zalogowaniu, każdorazowo zostanie on poproszony o wyrażenie zgody na przekazanie swoich danych. Po zatwierdzeniu przekazania danych zostanie automatycznie przeniesiony do serwisu firmy lub urzędu, z którego usług chce skorzystać.
Nie, operacje wykonane przy użyciu mojeID nie wymagają wizyty w placówce i ponownego potwierdzenia operacji. Głównym celem wprowadzenia mojeID jest wygoda dla użytkownika i maksymalne ograniczenie sytuacji, w których konieczna jest wizyta w placówce banku lub w punkcie obsługi klienta.