Skip to main content
  • Google Pay

    Google Pay

    Google Pay to szybki i prosty sposób płacenia telefonem lub zegarkiem z systemem Android. Aplikacja ta bezpiecznie przechowuje Twoje dane i umożliwia płacenie za pomocą telefonu w sklepach stacjonarnych posiadających terminale płatnicze akceptujące płatności zbliżeniowe oraz w aplikacjach i na stronach internetowych wspierających płatności Google Pay.

    Płatności mobilne za pomocą telefonu są możliwe w tysiącach miejsc - sklepach stacjonarnych, aplikacjach mobilnych czy podczas zakupów online. W sklepach można wygodnie zapłacić telefonem wszędzie tam, gdzie są akceptowane płatności zbliżeniowe - tak samo jak kartą. Miejsca te poznasz po symbolu:

     ikonaGP

    Dlaczego warto?

    Dane karty dodanej do aplikacji nie są przechowywane w telefonie
    Płacisz w sklepach, internecie i aplikacjach
    Można dodać kilka kart - płatność dokonywana jest przy użyciu domyślnej
    Bezpieczeństwo niż podczas płatności kartą: sprzedawca w sklepie nie widzi numeru Twojej karty, tylko dane konta wirtualnego
    Nie trzeba nosić przy sobie portfela czy karty płatniczej

    Przydatne informacje

    Jak zacząć korzystać z Google Pay na urządzeniu mobilnym?

    Aby zacząć korzystać z Google Pay na telefonie wystarczy:

    1. Pobrać darmową aplikację Google Pay ze sklepu Google Play - musisz mieć konto google i zaakceptować warunki usługi.

    2. Zarejestrować się w aplikacji i dodać kartę postępując zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie urządzenia - musisz posiadać urządzenie mobilne posiadające technologię NFC oraz telefon z Androidem w wersji 5.0 lub wyższej. 

    3. Wybudz telefon i przyłóż tylną część telefonu do terminala płatniczego - musisz posiadać aktualną kartę debetową. Gdy już zapłacisz, na ekranie zobaczysz ikonę potwierdzenia dokonanej transakcji.

    4. Postępuj według instrukcji widocznych na ekranie, jeśli się pojawią - możesz zostać poproszony o podanie kodu PIN lub potwierdzenie swojej tożsamości na telefonie (np. poprzez odblokowanie go).

    Jak płacić przy użyciu telefonu?
    • Wybudź telefon. Nie musisz otwierać aplikacji Google Pay
    • Przyłóż tylną część telefonu do terminala na kilka sekund. Gdy już zapłacisz, na ekranie zobaczysz niebieską ikonę potwierdzenia
    • Postępuj według instrukcji widocznych na ekranie, jeśli się pojawią. W przypadku transakcji powyżej 100 zł, w zależności od ustawień terminala i telefonu oraz wersji aplikacji Google Pay, możesz zostać poproszony o podanie kodu PIN lub potwierdzenie swojej tożsamości na telefonie (np. poprzez odblokowanie go lub przyłożenie palca do czytnika linii papilarnych – zgodnie z ustawieniami telefonu)
    Jak zacząć korzystać z Google Pay na zegarku?

    Google Pay możesz używać także wtedy, gdy chcesz zapłacić swoim zegarkiem. To możliwe, Twój smartwatch musi posiadać system operacyjny Wear OS w wersji 2.0 i wyższej oraz mieć wbudowany moduł NFC służący do płatności zbliżeniowych.

    1. Na zegarku otwórz aplikację Google Pay.

    2. Wybierz "Zacznij korzystać".

    3. Ustaw blokadę ekranu.

    4. Aby dodać kartę, postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Uwaga: wykonanie tych czynności spowoduje dodanie karty w aplikacji Google Pay na zegarku (nie na telefonie).

    5. Na zegarku otwórz aplikację Google Pay.

    6. Przyłóż zegarek nad terminalem do płatności zbliżeniowych aż usłyszysz sygnał dzwiękowy lub poczujesz wibracje.

    7. W przypadku transakcji powyżej 100 zł potwierdź swoją tożsamość zgodnie z instrukcjami prezentowanymi na zegarku.

    Jak płacić przy użyciu zegarka?
    • Na zegarku otwórz aplikację Google Pay
    • Przytrzymaj zegarek nad terminalem do płatności zbliżeniowych, aż usłyszysz sygnał dźwiękowy lub poczujesz w zegarku wibracje
    • Jeśli wyświetli się prośba, wybierz kartę „kredytową” (niezależnie od rodzaju karty)
    • W przypadku transakcji powyżej 100 zł potwierdź swoją tożsamość zgodnie z instrukcjami prezentowanymi na zegarku
    Czy Google Pay jest bezpieczne?

    Transakcje Google Pay są łatwe, bezpieczne i poufne. Dane Twojej karty są zaszyfrowane i przechowywane na bezpiecznym serwerze, nie są przechowywane w urządzeniu ani udostępniane podczas transakcji. Korzystając z Google Pay, sprzedawca widzi numer konta wirtualnego przypisany do Twojej karty. Płacenie w sklepach, aplikacjach mobilnych (czyli popularnych „apkach”) i internecie jeszcze nigdy nie było tak łatwe i bezpieczne. Zyskujesz również wygodę – teraz na zakupy nie musisz zabierać portfela, wystarczy, że masz ze sobą swój telefon lub smartwatch z systemem Android. Jednak zanim zaczniesz korzystać z Google Pay, musisz ustawić ekran blokady urządzenia - gdy jej nie będzie, aplikacja usunie z Twojego telefonu numer konta wirtualnego.

    Co jeśli zgubiłem telefon lub ktoś mi go ukradł?

    Gdy Twój telefon jest odblokowany, ktoś może użyć go do robienia zakupów w sklepach. Jeśli nie możesz znaleźć telefonu lub został on skradziony, możesz go zlokalizować, zablokować lub usunąć z niego dane, korzystając z usługi: Znajdź moje urządzenie.

    Jeżeli zablokujesz urządzenie, korzystanie z Google Pay nie będzie możliwe. Jeśli nie można nawiązać kontaktu z urządzeniem, dane karty mogą zostać usunięte, aby nikt nie miał do nich dostępu. Gdy znajdziesz swoje urządzenie, odblokuj je i dodaj jeszcze raz dane karty lub kart, aby korzystać z Google Pay.

    Pamiętaj, aby udostępnić funkcje lokalizacyjne na swoim urządzeniu, dzięki temu będziesz mógł sprawdzić położenie swojego urządzenia i w razie potrzeby zdalnie zablokować do niego dostęp. Google Pay nie przechowuje danych kart na telefonie, dlatego osoba, która go znajdzie lub ukradnie, nie będzie miała do nich dostępu, nawet jeśli telefon będzie odblokowany.

    Kiedy dane mojej karty zostaną powiązane z kontem Google?

    Dane Twojej karty zostaną powiązane z kontem Google, gdy:

    • kupisz produkt lub usługę Google (np. aplikację czy film w Google Play),
    • dodasz karty bezpośrednio w aplikacji Google Pay lub przeglądarce Chrome.

    Więcej informacji na temat danych Twoich kart zapisanych w Google znajdziesz na pay.google.com

    Napisz do nas

    Powiatowy Bank Spółdzielczy w Zamościu (Centrala)

    ul. Partyzantów 3A
    22-400 Zamość

    tel.: +48 84 638 54 49
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    NIP: 922-000-64-00
    REGON: 000502049
    KRS: 0000138178
    KOD SWIFT: POLUPLPR

    Powiatowy Bank Spółdzielczy w Zamościu z siedzibą w Zamościu ul. Partyzantów 3a wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000138178 przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 922 000 64 00, REGON 000502049